Thursday 15 October 2015

香兰椰奶戚风 Pandan Coconut Chiffon Cake

翻看我的部落,原来我还没做过香兰椰奶戚风,所以今天就来做吧。

香兰椰奶戚风

好香的椰奶味,只可惜我家自己种的香兰叶长得不够快,我只摘了一点点,所以绿色不明显,淡淡的香兰加入椰浆,香死了。椰浆我买了新鲜椰丝,自己挤 ^_^

香兰椰奶 (Pandan coconut milk)
数片         香兰叶 (Few pieces of pandan leaves)
适量         新鲜椰浆 (Some fresh coconut milk)

步骤 (Steps)
把香兰叶加入椰浆搅烂,过筛成香兰椰奶。
Blend pandan leaves with coconut milk to obtain pandan coconut milk.

材料A (Ingredients A)
4个            蛋黄 (4 egg yolks)
18g           细砂糖 (18g caster sugar)
少许          盐 (Pinch of salt)
92g           香兰椰奶 (92g pandan coconut milk)
64g           玉米油 (64g corn oil)
96g           特幼面粉 (96g superfine flour)
  材料B (Ingredients B)
4个            蛋白 (4 egg whites)
1/4茶匙     塔塔粉 (1/4 tsp cream of tartar)
30g           细砂糖 (30g caster sugar)

步骤 (Steps)
一般戚风的做法。
Usual way of baking a chiffon.


小小记录:20cm中空模,烤箱低层170度45分钟。
My remarks: I use 20cm tube pan, bake in pre-heated oven at 170 degree for 45 minutes in lower rack.






我一天里做了两个戚风,下面这个烤到美美,没有爆脸,还得谢谢捣蛋王趁我去冲凉时,把我的温度调低了,时间到后,发现蛋糕不熟,又再多烤一下下,发现竟然没有破脸。


打包好送给大嫂。




This post is linked to the event Little Thumbs Up (October 2015

6 comments:

  1. 淡淡的颜色也是很漂亮,柔柔的很喜欢!

    ReplyDelete
  2. 淡淡的颜色不要紧,最重要是香香的蛋糕~呵呵

    ReplyDelete
  3. 简单的戚风但其实不简单哦,发现你的戚风配方水份很多呢,蛋糕一定很软润!!!

    ReplyDelete
  4. Traditional pandan coconut chiffon cake is always the best ^-^!

    ReplyDelete

欢迎大家留言 ^_^